Herken jij dit?
Ik zie hoeveel mensen het lastig vinden om zichzelf, hun bedrijf of hun product, project of idee aan anderen te 'verkopen', ik zie hoe ongemakkelijk ze zich daarbij voelen, hoe onzeker ze zijn over wat ze zeggen en over hoe ze overkomen... Dat kan ook anders, weet ik! Ik heb presenteren, profileren en mezelf moeten 'verkopen' ook altijd best spannend en lastig gevonden. Dat gevoel ligt gelukkig achter mij; ook al is er nog altijd die gezonde dosis spanning. Dat is ook goed. Ik ervaar nu dagelijks hoe “rijk” ik me voel als je vanuit meer comfort en gemak jezelf en je aanbod kunt 'pitchen, verkopen, profileren, vertellen en presenteren, hoeveel mensen jij kunt ver-”rijk”-en en kunt aantrekken met jouw kennis, talenten en kwaliteiten. En hoe je daar ook je inkomen goed mee kunt verdienen. Dat kun jij ook!
"HELP! Alle ogen waren op mij gericht. Ik vond dat altijd bloedspannend..."
Vroeger vond in presenteren spannend en lastig. Dat begon al op de lagere school met spreekbeurten. Vooral als alle ogen op mij gericht waren, ik het woord kreeg en ik kort en bondig een verhaal moest vertellen. Toch fascineerde het me enorm en ik zag dat ik niet de enige was die hiermee worstelde. Toen ik op mijn 12e bij de lokale radio ging presenteren, merkte ik dat ik presenteren, lekker veilig en onzichtbaar achter de radiomicrofoon, steeds leuker begon te vinden. Ik heb daar ook leren pitchen, niet alleen door het intro van platen, goed getimed, aan te kondigen maar vooral door bij lokale ondernemers en detailhandel, ongelegen, zonder afspraak, naar binnen te stappen en ons radiostation, radiozendtijd, reclame te verkopen. Noem dat maar gewoon 'koude acquisitie'. Mijn elevator pitch werkte. Van dat geld kochten we de allernieuwste platen. Deze jarenlange hobby en passie was een belangrijke basis en vonk voor het ontwikkelen van mijn talent.
Helder. Duidelijk. Overtuigend. "Mijn pitch-schatkist zit bomvol waarde voor jou!"
Ik heb meer dan 20 jaar in de "Champions League" van marketingcommunicatie in het bedrijfsleven gewerkt. Bij Makro. Bij Studio 100. Bij McDonald’s Nederland. Stuk voor stuk sterke, zichtbare en succesvolle A-merken. Ik was woordvoerder en reclamemaker. En in die rol heb ik altijd korte, krachtige en kernachtige boodschappen moeten ontwikkelen. Helder. Duidelijk. Overtuigend. Om miljoenen klanten in beweging te krijgen. Met een commercial of met een salespitch. Naar de medewerkers of naar de media. Mijn 10.000 experturen heb ik daar opgebouwd in kort, krachtig en overtuigend communiceren.
"Het is zo fijn om een ander in 1 minuut te kunnen overtuigen"!
Ruim 7 jaar geleden verloor ik mijn baan in een reorganisatie. Ik stond op straat. En besloot mijn passie te gaan volgen. En dat te gaan doen waar ik heel goed in ben, wat ik erg leuk vindt en waar iedere ondernemer, ZZP-er of professional vaak veel moeite mee heeft: Kort. Krachtig. Overtuigend communiceren. Ik besloot mij volledig te specialiseren in Branding, Personal Branding en Zichtbaarheid. Met opperspecialisatie in Pitchen en Presenteren. De lastigste communicatievorm ever. Van jezelf. Van je bedrijf. Van je product, project of idee.
Ik heb de afgelopen jaren 25.000 mensen geholpen met mijn beproefde 6 stappenformule waarmee je jezelf in 1 woord, 1 zin en in 1 minuut superovertuigend kunt neerzetten en in de markt kunt zetten.